Sporty Spice!

Hello Citycatbabes! Idag har jag varit på sjukhuset och pratat med min smärtpsykolog och fått lite hjälp med copingstrategier, handlat mat, betalat räkningar och tränat. Det har varit fantastiskt väder idag, så jag tänkte att jag så himla gärna ville få lite sol, så jag packade badväskan kämpade mig iväg trots smärtan, till parken (Trädgårdsföreningen). Precis när jag hade lagt mig ner på filten med min nya Vogue och skulle få slappna av i solen kom typ 3 skolklasser och 6 dagisklasser springande, jag skojar inte, helt sjukt mycket skrikande barn! Och sen körde "underhållningen" igång. En liten, liten scen med en stoooor musikanläggning med förstärkare som motsvarar en större konsert på Roskilde, jäklar vilket oljud. "Så skaffar du dig tinitus" borde underhållningen fan ha hetat. Sen fick jag ligga och höra på på barnsånger och skrik och gap i 1 och en halv timme med barn som sprang och trampade över filten och jagade ballonger. Först tänkte jag, de orkar väl inte lyssna mer än en halvtimme, det är ju ändå småbarn, så då är säkert underhållningen kort, jag ligger kvar och försöker härda ut. Men, den bara fortsate och fortsatte!! Tillslut var jag bara så där kokande arg, och det får man ju inte vara, det är ju små söööööta barn, man måste tycka att dem är sååå gulliga, men det gör fan inte jag, så jag slet upp min filt och nästan sprang ut ur parken. Ville så gärna få lite sol men orkade inte ligga kvar i oljudet. Precis när jag är på väg ut så hör jag dem säga och nu ska vi sluta! Ha, ha, då blev jag ännu surare. Det var den mest oavslappnande soltimmen i en park någonsin! Men barnen hade säkert kul! Det fanns två andra tjejer i bikini där som, om jag tydde deras kroppspråk och uppgivna suckar rätt, kände samma sak som mig. De borde ha varningsskyltar i entrén! ;) Jag brukar vara betydligt mer tolerant än så här men jag hade redan fått en barnöverdos på den där grillfesten jag var på, där det också var 20 ungar, och så måste man gå runt och säga åh så söt, oj, oj, oj så söt till ALLA föräldrar, ha,ha (det finns ett avsnitt av humorserien Seinfeld "Gotta see the baby" som beskriver det här fenomenet så roligt) +lyssna på 20 blodiga förlossningshistorier +höra hur man inte är en riktig människa innan man får barn och hur meningslöst livet är när man inte har barn. Fattar de inte hur förolämpande och sårande det är? Speciellt för mig som pga av min sjukdom just nu inte ens har valet att välja om jag vill ha barn eller inte. Och det där att man inte har upplevt något innan man får barn? Jag har rest runt hela världen sen jag började jobba som modell som 20-åring, jag har upplevt den största lyckan med att få träffa, bli kär i och flytta ihop med min själsfrende, vi har gjort 11 underbara resor tillsammans, jag har utbildat mig till både musikalartist och ekonom på Högskolan, jag har flyttat 10ggr, bott i 3 olika städer, jag har dansat balett i 16 år och gjort mängder med föreställningar, jag har upplevt och tagit mig igenom stora svårigheter med min familj, mist släktingar, arbetskamrater och vänner som gått bort för tidigt och jag har drabbats av den stora sorgen av att få en obotlig och extremt smärtsam sjukdomar i ung ålder, för att bara nämna något och vad jag har gått igenom sedan diagnosen är tillräckligt för att fylla en memoar. Att säga att jag inte har upplevt något bara för att jag inte har pippat mig till en unge, ursäkta men det är faktiskt helt sjukt!!! Jag är så jäkla trött på att höra det! Hmm, behövde tydligen skriva av mig, ha,ha. I morgon ska jag försöka ha hittat en positivare del av mig själv, ha,ha. ;D Hoppas att ni har haft en bra dag i solen! Vad skulle jag ta mig till utan er supergoa läsare! Massor av kramar och citycatkisses!

Jumpsuit -Juicy Couture
Sandaler -Steve Madden
Solglasögon -Missoni
Badväska -Victorias Secret
Jag gillar detaljerna på shortsdressen!
Badväskan från Victorias Secret fick jag gratis när jag beställde en bikini där ifrån för ett tag sedan!

Kommentarer:

1 Marie:

Ojojoj här fyrade vi av en hel kanon;) hihi. Förstår helt det du skriver, får också höra hur lite jag lever livet pga inga barn. Nu har jag två bonustonåringar så jag vet, men det är klart jag har ju inte upplevt smärtan med att föda dem. Nu väljer jag att inte skaffa barn pga mina bla migränperioder. Men jag har upplevt livet genom resor, jobb, flytter, och framför allt genom att fina mig själv i livet. De är inte illa. Stäng öronen nästa gång och blunda dig bort, brukar jag göra. Kram

2 Jennifer:

Hej!

Nu har jag en tävling på bloggen där du kan vinna en helt VALFRI vara från Bubbleroom!! Klicka in i min blogg ( www.submit.blogg.se ) för mer information.

3 Ellie:

Marie: Ha, ha, ja jag var bara så himla arg och trött på det här, men naturligtvis finns det saker som gör mig betydligt mer arg än detta, men jag ville ändå skriva det för jag tror många föräldrar kanske inte förstår vad det är de faktiskt säger och hur det känns! Om du har två bonustonåringar är det ännu mer otroligt hur folk kan säga så, men jag ska ta ditt råd och stänga öronen och blunda mig bort! : ) Alla måste ju få välja själva om de vill bli föräldrar eller inte och om man av olika anledningar inte kan eller helt enkelt inte vill så måste folk ju acceptera det. Men ibland känns det som om det finns någon slags kollektiv strävan efter att alla måste göra precis likadant i livet och leva exakt likadant. Villa, volvo, vovve, barn i tur och ordning helst innan 30! Men sen då? Lite mer acceptans och förståelse för olika situationer i livet skulle behövas! Många kramar till dig och tack för att du skrev!!!

Kommentera här: