Snygga Ögonmakeup!

 
Den här bilden hittade jag på Pintrest och tyckte att det var en riktigt bra och enkel steg för steg guide till en läcker festsminkning för ögonen som jag måste visa er!
 
 
1.Täck hela ögonlocket med en ljus skugga. Rama in hela ögat med en svart penna, även vattenlinjen.
2. Lägg en mörkt brun eller svart skugga längs undre fransraden och sudda mjuk utåt.
3. Lägg en mellanbrun skugga på nederdelen av ögonlocket och i globlinjen.
4. Måla en vinge i ytterst på ögonlocket med svart penna.
5. Lägga en mörk brun eller svart ögonskugga över eyelinervingen i yttre ögonvrån och sudda mjukt uppåt utåt.
6. Lägg en ljust skimmrande highlighterskugga i den inre ögonbrån. Avsluta med mascara!

Kommentarer:

1 Rebecka:

Bra tips!senast jag var på dejt blev det snyggt tiils jag i panik 5 min innan jag var tvungen att gå hemifrån,tänkte att jag skulle ha lite eyliner.såg mer ut som Mona sahlin än sexig :/ haha!Att jag sen blev lite halvfull på ett glas vin hjälpte intesåg helt galen ut :)
Kram!

Svar: Ha, ha, åh jag känner igen det där! Jag har gjort det själv flera gånger, lite flytande eyeliner, som inte alls hamnar i en perfekt vinge lite kattlikt utan blir ett darrigt streck runt ögat som slutar i helt sneda kråksparkar halvägs ut mot örat, not a good look, ha,ha! Men oftast är det nog ingen annan som ser det eller tänker på det som man själv gör. Dessutom är det omöjligt att du skulle kunna se galen ut eller se ut som Mona Sahlin, du är ju Adriana Lima för sjutton!! Jag tycker det låter roligt att du blev halvfull på ett glas vin, det tror jag att ha också tyckte! Men det är konstigt att det kan variera så hur påverkad man blir. Jag har läst att om man tål mindre alkohol än vanligt så kan det bero på att man har käkat för lite innan, vätskebrist, vissa ämnen i rött vin, stress och tydligen den där veckan i månaden också blir man extra känslig. Tack för den liksom, det räcker ju ändå! Men det blir ju billigt i alla fall! ;) Massor av kramar!
Ellie

2 Erica:

Fint! Det måste jag testa någon gång :) Kramizz Erica

Svar: Vad roligt att du gillade inlägget. Ja jag ska också testa nästa fest! Kram
Ellie

3 Rebecka:

Jo det blev ett sträck men med vattenfast eyliner men inget snyggt ändå :)
Hehe jo det var både stress och "härliga kvinnoveckan" haha.
Tack du är söt,ja man är för självkritisk helt enkelt!
Kram

Svar: Hi,hi ja jag kände det på mig. Man blir ofta känsligare för det mesta just den veckan, även smärta och stress är ju verkligen den största boven av alla. Men vad sjutton ska man göra, vi lever ju i ett ruskigt stressigt samhälle! Tur att man kan ta (ett halvt) glas vin och stressa ner, he,he! ;) Kramar!
Ellie

Kommentera här: