Fifi!

 
 
Som ni redan vet så gick det inte så bra med min shoppingbudget för i år, när jag upptäckte Style Sequel gick den upp i rök kan man säga. När vi dessutom köpte hus samtidigt som jag fick veta att jag nog inte kommer att få behålla mitt jobb så fick jag panik och tokshoppade för att jag tänkte att "snart kommer jag aldrig kunna shoppa igen". (Vilket så här, 20 plagg, flera par skor och en väska senare som jag inte visat än, kanske inte var en helt rimlig tanke). :P Hur som helst, här kommer bilder på min senaste synd, Christian Louboutin Fifi 100 mm, som jag köpte second hand för 1500 kr (istället för de 5000 kr som de kostar nya) hos Style Sequel i London. Man kan ju nämligen bjuda på grejerna också. De har en funktion som heter make an offer, där man kan skriva vad man skulle vilja ge för en sak de säljer och så får man svar om de accpeterar budet eller inte. De här pumpsen är så fina, ser helt nya ut, förutom under till där det är lite märken i den röda sulan, men det blir det ju så fort man tar ett steg i Christian Louboutin skor och då behöver jag inte ha dåligt samvete när jag traskar runt i dem själv. Perfekt! Modellen Fifi har 10 cm klack, ingen platå och spetsig tå, men inte så spetsig som Pigalle, vilket gör dem väldigt bekväma att gå i. Ett par perfekta svarta pumps som passar till precis allt. Love! ♥
 
 
 På tal om second hand, som sparar både miljön och plånboken... Jag älskar alla mina plagg, väskor och skor i garderoben, men jag måste göra mig av med en del av dem så att jag får plats med det nya och inte får hyra en egen lastbil enbart för mina kläder när vi ska flytta! Därför ska jag ha en bloppis i flera delar, missa inte första delen, här, med tex. helt fantastiska Jimmy Choo ballerinas. :)
 

Kommentera här: