Black Sparkle!

 

Hello Citycatbabes! 

Här kommer lite bilder på en outfit som jag hade på mig på en 40-års fest för ett tag sedan. Klänningen hittade jag second hand och den är från Missoni. Tycker om modellen som är klassisk och kvinnlig och att den glittrar lite så klart, he,he. Tror det här blir en sån där klänning som man har kvar i många, många år i garderoben. (Eller tills Stampe kramar mig när han har på sig en jacka med kardborreband! :/) I den här outfiten är faktiskt både klänningen, väskan och skorna second hand, älskar't! :) Jag förstår att det inte är något för alla, men för den som kan tänka sig att någon annan använt grejerna innan och inte har råd att köpa allt till nypris så är det så grymt bra med second hand! För miljön också! Jag shoppar fortfarande nästan bara från StyleSequel i London som bytt namn till lite lustiga namnet Monsteremu. Eller från Encher Expert i Paris. Handlar ni second hand? Vad har ni för favoritbutiker i så fall. Blir det nätet eller i verkliga butker som ni second-hand-shoppar?

Citycatkisses!

 
Dress/ Missoni. Shoes/ Gianvito Rossi. Necklace/ Tiffany & Co. Bracelet/ Sophie by Sophie. Bag/ Stella McCartney.
 
Ni som följer mig på Snapchat (citycatwalk1) såg mig knata runt i de här skorna. De gör sig så mycet bättre "live" än på bild med det härliga glittret. :D

 

Kommentarer:

1 Michaela:

Så tjusigt!! Vilken klänning! Jag köpte en korallröd/vit/kornblå Kenzo-klänning igår för halva priset 🙈🍾😄 Dröm!

Svar: Hej! Tusen tack, ja det är roligt med second hand, roligt med shopping över huvud taget när man gör fynd. Åh den låter ju helt fantastisk, vad roligt! Var hittade du den någonstans? Kramar!
Ellie/Göteborg

Kommentera här: