Trendspaning!

TROSOR MED HÖG MIDJA!

högmidjaumathurman


Uma Thurman fotades nyss i dessa bikinitrosor med hög midja. Och enligt mina spaningar är det ett mode som är på intåg i våra butiker och kanske i våra garderober. Den höga midjan syns redan lite på bikinis till sommaren hos de trendkänsligaste märkena, men till hösten tror jag att de höga midjorna kommer att finnas på många trosor. Dels är det en naturlig följd av modet med de höga midjorna på byxor och kjolar som vi har haft den senaste tiden. Hipstertrosor är helt enkelt inte bekvämt till de nya skärningarna på byxor och kjolar. Men det är också en trend som kommer från 50 talets pin-upp mode. Frågan är om det är snyggt? Jag kan tänka mig att många killar runt om i landet skriker, nej, eftersom de gärna vill se så mycket som möjligt av oss. Jag själv vet inte riktigt. Jag tycker det är jätte sött som här nedan från lyxiga underklädesmärket La Perla men jag kan tänka mig att det lätt kan se ut som moromorstrosor om de designas på fel sätt. Vad tycker ni? Tror ni på trenden med hög midja på trosor?

 
Hög midja från La Perla, Chanel och Prada vår 2007

Kommentera här: