Cote D'Azur Day 1&2!


Så här såg det ut när vi flög in mot landning i Nice. Ett tag trodde vi nästan att vi skulle landa på vattnet eftersom vi bara kom närmare och närmare det glittrande havet och båtarna men landningsbanan börjar precis vid havskanten, så läckert! Så vi landade tryggt på land. Och som jag redan har berättat så kändes det väldigt speciellt när man gled förbi alla lyxiga privatjets och jag tyckte så klart det var lite extra kul att U2:s egna plan stod där, eftersom jag älskar deras musik. :) Hoppades lite på att träffa på Bono i stan, ha,ha, men det gjorde jag inte. :)

Från flygplatsen i Nice, tog vi buss till Antibes och väl i Antibes, irrade vi omkring en evighet för att hitta huset vi skulle bo, tills vi fick nog och tog en taxi till Villa Asmodee. Det hade då hunnit bli sen kväll, så vi slängde in våra väskor och gick ner till Juan Les Pins för att äta middag. Jag blev lite chokad över hur mycket folk det var och vilken ljudnivå. Jag hade aldrig varit på franska rivieran och förväntade mig samma lugn och som på öarna i Grekland. Jäklar vilket hålligång det var, fullt på varenda matställe. Men vi fick en plats till slut och vi fick lite mat och satt och tittade på folklivet.

Första dagen vaknade vi upp till strålande sol och här ser ni vårat lilla rum som hade två sängar, toalett och dusch och ett litet minikök med gasolspis och...

...en underbar balkong!


I den vackra trädgården växte apelsin och citronträd, palmer och fikonträd och där fanns världens sötaste ekorrar med yvig svans som pratade jättehögt med varandra, dem var så söta så jag nästan dog! Dem sprang superfort, högt upp på telefonledningarna mellan husen. :)

Så här ser vackra Villa Asmodeé ut, som en gång tillhöde skådespelerskan Lilan Harvey.


På morgonen hade jag på mig grönt linne från Alexander Wang, jeansshorts från Zara, armband köpt på Corfu och halsband från Kenneth Jay Lane. Vi packade upp och sen tog den snälla ägaren med oss på en tur i området och till matäffären så att vi fick köpt lite basgrejer och...

...frukostmat. Vi började varje morgon med varma nybakade baguetter och croissanter från bageriet i Antibes. Ljuvligt!

Sen bar det av till stranden i Antibes stad. Jag gillade inte den så mycket. Helt sjukt mycket folk, man ligger nästan på varandra och i vattnet var det väldigt mycket skräp. Min sambo brukade dock smita ner tidigt på morgonen, innan jag hade vaknat, och bada där och då var det jättefint.

Vi lagade pasta med buffalomozarella, tomater och basilika till sen lunch.


Sen bytte vi om för att gå in till gamla stan i Antibes.


Jag hade på mig prickig klänning från Forever 21, ballerinas från Marc Jacobs, halsband från Juicy Couture och väska från Marc by Marc Jacobs.

Finn ett fel! ;)


Här ser ni den lyxiga marinan i Antibes och den kända lysande gubben i bakgrunden.


Gamla stan i Antibes är verkligen helt otroligt mysig. Trånga gränder, gamla hus och fina restauranter, butiker och barer.

Vi åt midda på en mysig fiskrestaurant och inte ont anande beställde jag fisk som kostade 12 euro per 100 gram. Så jag tänkte att det blir väl ungfär 200-300 kr för en normalstor fisk. Det var ganska lite fisk faktiskt och när notan kom, så kostade min lilla fisk, 600 kr, ha,ha vi fattade ingenting. Tydligen väger dem fisken med huvud och allt och det blir många hundra gram. Det blev en rätt rejäl nota den kvällen, kan man lugnt säga. ;)

Kika in igen för resten av resedagboken! 2 veckor av sol, hav, bad och äventyr väntar! Citycatkisses!

Kommentarer:

1 Rebecka:

Hej!Vilka fina bilder!Ni ser ut att haft det jätteskönt.Hoppas att du fick må bra på resan?Jag får föhoppningsvis tillbaka min dator nästa vecka :) Har varit utan mer än en månad nu :/ Kramis

2 Ellie:

Rebecka: Hej, va kul att höra av dig igen! Hoppas att du har haft det bra och va kul att du gillade bildern afrån semestern. Stackars dig som varit utan dator så länge, jag hade nog dött (nästan) :). Hoppas du får den snart nu och att den fungerar bra! Tusen kramar!!!

Kommentera här: