Cote D'Azur Day 5-6!


Dag 5 hittade vi bärbara solstolar i garaget i huset vi bodde som vi kunde ta med oss till den lilla piren som fanns precis bredvid den dyra stranden vi hade varit på dagen innan. På piren kunde vi sitta i våra solstolar gratis och ändå bada vid den underbara stranden med det kirstallklara vattnet där solstolarna kostade 400 kr per dag. Bikinin kommer från Vitamin A.

Till lunch blev det mumsiga crepes!


Och sen mer läsning i solen på piren. Elsas Mode var oväntat underhållande. En spännande inblick i jetsetlivet i Stockholms innersta krets och modebloggsvärlden. Men även massor av igenkänning från härliga ställen i New York där jag varit och så slutade boken i Antibes. Det hade jag ingen aning om när jag köpte och tog med den, så det var lite kul. :) På kvällen blev det grillning i trägården kyckling med sallas och bröd och så glass och blåbär till efterrätt.


Dag 6 började med frukost på balkongen som vanligt. Bikinin med "kjol" kommer från Ellos.


Sen bar det av till piren igen...
...där vi låg och solade med den här ljuvliga utsikten.


Massor av sol och bad hela dagen! Rosettbiknini från HM.


Sen gick vi hem och gjode i ordning en bricka med massa godsaker och drinkar och gick upp till takterassen på huset. Där satt vi och läste i solnedgången och det var verkligen en sån där helt underbar stund som man kommer att minnas hela vintern.

Vi åt middag hemma och sen tog jag på mig min röda rosettklänning från Asos och ballerinas från Juciy Couture och...

...och väska från Marc by Marc Jacobs, halsband från Disney Couture, ring från Asos och armband från Friis Company och...

...så gick vi in till gamla stan i Antibes där jag köpte en cool hatt.


Där gick vi runt bland mysiga gränder...


...tog roliga kort..


...och drack drinkar på mysiga barer. En härlig kväll!

To be continued...

Kommentera här: