Dagens Present! Levis Curve ID!

Precis innan jag åkte till Grekland var jag och mamma och lillebrorsan på stan och shoppade. Jag bestämde mig för att gå till Levis butiken på NK och pröva de nya jeansen, Levis Curve ID som det skrivits så mycket om. Levis har låtit scanna tusentals kvinnokroppar och tagit fram 3 olika modeller som ska passa oss perfekt. Slight, Demi och Bold. En jätteproffsig tjej mätte mig och kom fram till att jag enligt måtten var Bold Curve (vilket inte är så konstigt med tanke på att det skiljer 30 cm mellan där midjan är som smalast och rumpan är som bredast på mig) men när vi väl prövade dem så satt de inte alls bra. Slight curve satt inte heller fint, de lämnade ett stort hål i svanken men Demi Curve satt perfekt! Sen kunde man välja på modell slim eller skinny, pröva ut sin storlek i waist och leg och sen färg naturligtvis. Jag var ute efter en ljus mellanblå färg som passar året runt men mest till sommaren, så efter att ha prövat en himlans massa jeans, föll valet på de här. Demi Curve i modellen Skinny. Tjejen i butik tyckte att jag skulle ta storlek 27 eftersom de töjer sig men jag klarar verkligen inte av att de trycker och gör ont över magen, så därför tog jag 28. Det är bättre att de är lite, lite lösa än att man får ont! När jag var liten drömde jag om ett par LEVIS 501 i flera år som var så inne då, men vi hade aldrig råd att köpa dem, så det känns lite roligt att det är just ett par Levis jeans jag har köpt nu, lite nostalgi. :)

Kommentarer:

1 Nathalie:

Just den där färgen kommer att töja sig riktigt mycket och framförallt i midjan (där töjer sig alltid jeans mest) så om du inte har använt dem än så tycker jag att du ska överväga att byta dem till en 27 i alla fall.Ett annat tips är att inte tvätta dem med sköljmedel eller använda torktummlar/ torkskåp för att få passformen att hålla bättre :)

2 Rebecka:

Ser fina ut.Kanske nåt att prova :) Jag har fastnat för True Religions skinny "leggings" de ser ut som ett par jeans men en aning tunnare i jeanstyget men sitter superbra.Tror de skulle passa dig bra med.Kram

3 Ellie:

Nathalie: Tack för tipsen, jag ska pröva jeansen en gång till! Men jag tror att de blir bra, jag har hur många lite för små jeans i garderoben som helst, alla skulle töja sig, ingen gjorde det hur mycket jag än använde dem och slet i dem, så jag chansar på att de här blir bra som de är. Jag ska absolut ta dig upp på råden med att skippa sköljmedel och torkskåp! Kram!



Rebecka: Åh det låter väldigt lovande, ju mjukare desto bättre!! Var köper du dina True Religon jeans någonstans? Kramar!

Kommentera här: