F.A.V!

 
 
Hello Citycatbabes!
Hoppas att ni får en fin Valborg! Det hade jag på mig igår, nya jackan och mocka sneakers från Zara. Jackan såg ni ju i Spanien, men här har det inte varit tillräckligt "varmt" för än nu. Jag skriver "varmt" för att det är fan skrattretande att kalla 8 grader och iskall stormvind för varmt, men det är i alla fall mer än 3 grader som det varit länge nu. Alltså det är ju första maj i morgon och det är sååå kallt här i Göteborg, inga träd utanför mitt fönster är ens i närheten av att börja slå ut och jag har inte sett några tussilago eller vitsippor. Jag vill ju klä mig lite vårfint idag men det får bli varmt också. Hoppas morgondagen bjuder på bättre väder! :) Vad ska ni göra ikväll? Citycatkisses!
 
 
Hello Darlings! I'm wearing a military style jacket from F.A.V. and suede wedges from Zara with leather leggings from HM, bracelet from Alexander McQueen and knitted sweater from Massimo Dutti. A bright red bag from Marc by Marc Jacobs gives the outfit som extra zing!
 
 
Jacka -F.A.V. (finns i butik nu)
Tröja -Massimo Dutti
Skinnbyxor -HM
Röd väska -Marc by Marc Jacobs (finns i butik nu)
Skor -Zara (finns i butik nu)
Klocka -Sekonda
Armband -Alexander McQueen (finns i butik nu)
 
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

Älskar skorna, och vilken härlig solbränna du fick på gran canaria!!

Jag tänkte be dig om lite trevliga Göteborgstips om du har något kul sådant att ge vill säga :) typ kanske nån restaurang el så? butiker värda ett besök? Jag och min kille har bokat en weekend 10-12 maj och vi ska bo på Elite plaza som väl är ganska centralt, har noll koll på Gbg haha..

Kramiz!

Svar: Hej! Förlåt att mitt svar har dröjt! Tack, blev jätteglad för din kommentar! Om du tycker om fisk och skaldjur skulle jag rekommendera Fiskekrogen eller Sjömagasinet. Fiskekrogen har en after work där man får äta hur mycket skaldjur som helst på fredagskvällar och även på dagen på lördag för 299 kr, men man måste boka i förväg. Pröva en räksmörgås King Size Deluxe i baren på Gothia Tower Heaven 23. Eller bara ta en drink där med den fantastiska utsikten över Liseberg och hela stan. Utmed Linnégatan finns mängder med mysiga restauranger som är lite billigare. Vill du har den ultimata lyxen är det restaurang Fond eller Linnea Art som jag kan rekommendera. Vill du äta grekiskt så finns det en mysig restaurang som heter Svarta Oliver på en tvärgata till Avenyn. För en drink eller afteronoon tea skulle jag absolut tipsa om Hotell Dorsia som har en fantastisk inredning och häftig atmosfär med retroklädd personal. Dit går vi oftast nu. Även Ritz lit elängre ner på hörnet är en bra restaurang med mysig uteservering och lugnt läge. Är det fint väder är det underbart att sitta på uteserveringen på Hotel Clarion Post mitt på Centralstationen. Även själva hotellet som är ett ombyggt posthus är värt ett besök. På nedervåningen finns en mysig bar med coola stolar och på övervåningen en härlig restaurang med tunga sammetsdraperie där marcus Samuelson står för menyn. Gillar du mer spicy food och partaj ska du bege dig till Magasinsgatan och Puta Madre. Ett litet hål i väggen som ser ut som en bordell från 20-talet. Stämningen är hög och musiken cool! Magasinsgatan är för övrigt trendigaste shoppinggatan just nu med tex. Acne och Artilleriet. Men vill du besöka mina favoritaffärer ska de gå till Arkaden som är ett shoppingcenter mitt i stan vid Brunnsparken. Där hittar du Zara, Mango, Topshop, Change, Beyond Retro, Rag Lady och TARA. De två sistnämna är mina guldkorn. Annars är det Nordstan och Kungsgatan som gäller för kedjorna och NK för lite lyxigare butiker. I NK är det NK Access som är min favorit liksom NK Skor och Accessoarer. Avenyen är så klart värd ett besök, men där är ofta priserna väldigt höga och restaurangerna inte så bra. De två undantagen är restaurang 1 och Hard Rock Café som för det mesta håller bra klass. Däremot är det Avenyn som är den stora klubbgatan dit alla går efter midnatt för att festa. Tyvärr är jag aldrig ute och festar pga. sjukdomen så jag vet ej vilka klubbar som är bäst just nu men Excet och Valand har alltid mycket folk. M och jag har en favoritbar och den ligger faktiskt i källaren på Elita Plaza! Den heter Bishops Arms Pub och är en riktig engelsk bar med god öl i pints och stort sortiment av whisky. Vill ni ha aktiviteter kan jag rekommendera Liseberg så klart eller något av Göteborgs alla museér. Världskulturmuseét har alltid spännande utställningar på gång. En tur med Paddan är fint om det är varmt och bra väder! Vill ni lyssna på livemusik ska ni spana in programmet på Nefertiti för att se om det är något ni vill lyssna på när ni är här. Eller besöka Göteborgsoperan för musikaler, balett och opera. Hoppas att det gav dig lite tips. Det här är ju "Ellies Göteborg" så det finns naturligtvis massor mer att göra men nu vet du vad jag tycker om och rekommenderar i alla fall. Ni har valt det bästa hotellet i hela stan med toppenläge där alla kändisarna bor när de kommer till Göteborg. Vi har ätti hotellfrukosten där och den är underbar! Hoppas du får en härlig vistelse i Göteborg!
Ellie

2 Sanna:

Oj vad mkt spännande och kul! Massa roliga restauranger och butiker jag inte haft en aning om annars. Känner mig peppad till tusen :) Har redan bokat bord på Fiskekrogen, och håller på att göra upp ett schema för resten av helgen haha!!! Önskar dig en trevlig helg, och tusen tack för ditt svar!!

Svar: Åh vad roligt! Vad kul att du ska till Fiskekrogen, hoppas att du får en lika bra upplevelse som vi har fått när vi har varit där! Önskar er en härlig helg med vackert väder i Gbg! Kramar!
Ellie

Kommentera här: