Insta Lately!

 Våra senaste strapatser fångade på ögonblicksbilder! ;)
 
Ungefär så här hade jag sett ut om jag vaknade upp och det hängde en Chanelväska över sängen som åkte runt runt. Men för Stampis är giraffer och tigrar som åker runt det mest spännande han någonsin har upplevt. (Men så är han ju bara två månader också och har ännu inte sett en Chanelväska -dåligt av mig där känner jag). :) Det är roligt, ända tills mamma lämnar rummet, då är det sjukt tråkigt, tydligen...?
 
En god potatissallad vi gjorde till grillad fisk för ett tag sedan med sparris, sockerärtor, parmesan, persilja, honung, olivolja och citronskal. 
 
Ute och spatserar lite med min fina vagn. (Och min fina bebis så klart, hade ju varit konstigt om inte han låg där i, riktigt creepy faktiskt, men han var där i, om än väl övertäckt).
 
Nybadad och glad (nåja). 
 
Ännu en go sallad, här med macheésallad och avocado. Samt jordgubbar vi hade plockat på Ica. (Verkar ju som om vi är sjukt nyttiga i det här hushållet, men mängden glass som slinker ner går inte ens att jämför med mängden sallad. Tur att vi kompenserar upp med lite grönt i alla fall).
 
Min lilla ängel (när han sover).
 
 Det här enormt stora handgjorda fatet i lysande gult köpte vi för att ha ute på altanen och servera sallader på. Så där läckert som de gör i Marocko. Ska det var så ska det va, tänkte vi och slog till på det största fatet de hade. Men, en grekisk sallad för två blev liksom lite ängsligt på den arean, för att inte tala om hur svårt och tungt fatet skulle bli att diska sen. Så vi fegade ur, och la salladen på en vit tallrik i mitten på fatet istället, som vi kunde lufta ur och diska. Sen satt vi på var sin sida och åt, lutade över fatet (kändes som att äta från ett handfat. Och vi hamnade så långt ifrån varandra att vi knappt kunde höra vad den andre sa. Men fint var det ju...)
 
Min favoritblomma alla kategorier. Bouganvillea! Nu blommar den på vår altan så att jag kan låtsas varje dag att jag är i Grekland. (I alla fall när det inte öser ner och stormar då kan inte ens jag lura mig själv).
 
 En liten outfit hamnar på Instagram då och då.
 
Två sömntutor! (Kul att någon får sova i det här huset, hmmm).
 
 Dagens shofie (selfie på skorna man har på sig).
 
Ett annat Instagramfenomen, på torsdagar lägger många upp "throwbacks". (Att jag känner att jag behöver förklara detta säger väl en del om den hippa åldern på min läsarkrets, eller så säger det mest om mig själv, får fundera på den). Här är i alla fall en återblick till Cap de Antibes i södra Frankrike.
 
 
Samma här, ljuvliga tider utanför ett bageri i Antibes.
 
Lite vardagslyx från mitt nya favoritmärke Rituals. Fick fin present från mamma med påfyllning av tvål och supersöta babyhanddukar. Att tvätta händerna och sen trycka ut en klick handkräm som man bara hinner smörja in delvis känns som världens lyxigaste spa-behandling numera. Man kan väl säga att skönhetsprodukterna i badrumsskåpet har börjat samla en del damm.
 
 
Ord känns väl rätt överflödiga här. Det är inte bara mamma som köper in kläder till Stampes garderob (kanske tur det). Premier League premiären för Tottenham var månadens event hemma hos oss. :)
 
 
 Detta vackra smycken kommer ni att hitta på mitt öra inom kort.
 
 We all have our calling (som min fina läsare Martina skrev).
 
Se där ja, en gammal goding till outfit från förra sommaren. (Aka, before jag födde fram en 3,5 kilos klump efter nio månaders slit och noll månaders träning). 
 
 Dagens sötnos i sjömansoutfit. Så kallat Sailor Chic!
Mer grekiska färger och mönster! Jag är outtröttlig när det kommer till att försöka återskapa Grekland på min egen altan. 
 
Där sitter jag jag och tar det lugnt på en takpool med utsikt över Barcelona. Känns långt borta, långt, långt borta. Visst Barcelona ligger långt borta, men jag menar mer mentalt... 
 
Varje skratt från den här lilla grodan får mitt hjärta att smälta ner till en liten pöl. Nu kan ni se Stampe live in action på mitt Instagram i en video. :)
 
Citycatkisses!
 

Kommentarer:

1 Martina:

Haha va go du är,,,sitter här i min ensamhet (Skruttbullen, sambo och katter sover) och skrattar som en tok...fasen va bra skrivet om de gula fatet..trodde bara de var jag som gjorde sådana saker:) love it! Kram

2 Christine:

Åh vad ni är underbara <3

Kommentera här: