Dagens Outfit: GRL PWR & Nätstrumpor!

 
Hello Citycatbabes!
Här sitter jag och är mallig för att jag är kvinna. Vi är ju så himla bäst, men blir ändå behandlade sämst. Det har blivit mycket bättre med jämställdheten i Sverige men än har vi långt kvar. I andra länder går det bakåt och i vissa länder har kvinnornas frigörelse inte ens börjat. Det finns så många områden där kvinnors rättigheter kränks. I arbetslivet, i sjukvården, i media och i hemmet för att bara nämna några. I tre år arbetade jag med kvinnor och barn som blir utsatta för våld i hemmet så jag vet att det fortfarande finns så enormt mycket att göra. Till de som ställer sig frågande inför om feminism verkligen fortfarande behövs brukar jag bara nämna ett ord, trafficking, och det brukar tysta diskussionen.
I samband med president Trumps övergrepp på kvinnors rättigheter och IS fullkomligt vedervärdiga krigsföring mot kvinnor och barn, sveper en enorm våg av feminism över världen. Det har gett upphov till en modetrend med slogan tees med feministiska budskap. De syns över allt, från parisiska modehus som Dior till budgetkedjor som Bershka. Kändisarna och street style stjärnorna har inte varit sena att haka på trenden. Min t-shirt hittade jag hos Na-kd.com och jag bär den med stolthet. Och med en tiara, ya know, bara för att verkligen make a point! ;)
Ha en underbar dag Citycatqueens och glöm inte sätta på er tiaran (synlig eller osynlig) när ni går ut genom dörren! :P
Citycatkisses!
 
Slogan tee/ Na-kd.com. Jeans/ Stradivarius. Klocka/ Hermès. Nätstrumpor/Na-kd.com Sneakers/ Adidas.
 (Ej sponsrade länkar).
 
 
Dagens stylingtips: ett roligt sätt att hotta upp vilken outfit som helst är att addera nätstrumpor. Än är det lite väl kallt att gå barfota i sneakers och ballerinas. Genom att addera nätstrumpor blir du både supertrendig och varm. :) Välj den ankelkorta varianten om du bara vill att de ska synas mellan skor och byxa.
 
 
• Kategori: OutfitsTaggar: Feminism, Göteborg, dagens outfit, modeblogg; • Kommentarer (0)

Kommentera här: