Imagine!

"Imagine all the people living life in peace...."
 
Hello Citycatbabes!
Aldrig har John Lennons ord känts mer tänkvärda än den här helgen. Varför kan vi inte alla bara leva i fred med varandra? Varför ska det vara så oerhört svårt? Vi har aldrig förut varit så nära varandra (tack vare internet och sociala medier) men ändå är vi så långt ifrån varandra. Så svårt att förstå hur människor i vissa delar av världen tänker, varför de vill skada oss?
Jag hade en outfit post i fredags och en till grej jag hade skrivit men det kändes helt enkelt inte vettigt att posta dem då. Jag brukar sällan ta upp något som händer i världen eftersom jag vill att Citycatwalk ska vara en liten tillflyktsort där man bara kan få fly in en stund och drömma sig bort i vackra ting. Men det hade känts konstigt att inte alls kommentera terrorattacken i Stockholm. Vårt hemland. Terrorn sprider skräck över allt just nu och jag kände det på mig att det snart skulle ske här. Bara för en vecka innan sa jag till min man att jag tror det kommer hända snart och så gjorde det det. Hemskt. Inget land står skyddat från terrorism. Jag hoppas innerligt att varende en av er är i säkerhet och med nära och kära.
Vi måste alla få bearbeta det här så som vi behöver, på olika sätt. Men samtidigt som vi nu sörjer och känner med de bortgångna, skadade och deras anhöriga så får vi inte låta terrorn vinna, inte låta den skrämma oss från att leva våra liv. Vi hade en spa-weekend planerad den här helgen som en överraskning för mamma som fyller 70 år och vi kände inte någon av oss vi ville ställa in den, för då kände vi att de hade vunnit. Så vi firade livet och kände tacksamhet över att få vara med nära och kära. Men som sagt, andra känner tvärt om att man måste få sitta i stillhet och tänka på det som hänt.
Det jag med all säkerhet vet och som jag gärna vill förmedla är att vi måste fokusera på ljus och på kärlek. Hat, rädsla och mörker leder ingenstans bra. Kom ihåg och känn styrka i att kärleken lever och frodas över allt. Vi är så många med goda hjärtan, så många som vill ge varandra kärlek och som vill leva i fred och jämnlikhet. Och kärleken, kärleken övervinner allt, kom ihåg det!
Många tacksamma kramar till er mina underbara bloggvänner, som ger mig så mycket varje dag. Alla kärlek till er! Vi ses i morgon!
Citycatkisses!
 
"One day the world will live as one".

Kommentera här: