Spanien -Andra Veckan!

Hello Citycatbabes! Vi har det jättefint här i Spanien, hoppas att ni också har det bra. Första veckan kan ni läsa om här, nu kommer lite bilder från andra veckan...
 
Andra veckan började med total värmechock. Temperaturen gick plötsligt från 15 till 27 och jag...missade det. Så jag gav mig av på en långpromenad till stranden med tjocka jeans och tröja. Med Stampe och utan vatten och eeh, jag kom fram till stranden men kommer knappt ihåg det för jag blev helt svimmfärdig. Som grädde på moset bestämde sig Stampe för att första äta en hel näve sand och sen testa att kasta sand i ögon på sig själv. Han tyckte inte om det. Kan jag väl säga. 1 timmas gråt och en lång varm promenad senare ramlade jag in hos pappa där jag äntligen fick vatten och hjälp att ta mig hem igen. Jag brukar inte vara värmekänslig men det var verkligen helt sjukt varmt att gå i solen. Inte riktigt hur jag hade tänkt mig, men sen blev det bara bättre...
 
Sent på kvällen landade min man och dagen efter var det hans födelsedag. Vi väckte honom med jordgubbar, champagne och presenter på sängen.
 
Sen blev det sol och bad i poolen hela dagen.
 
För de här två då. Nä, jag badar INTE i 15 grader. No f way. ;)
 
Men är man 2,5 år är 15 grader kalas!
 
På kvällen firade vi min mans födelsedag på restaurang Da Vinci med pappa och Maj-Britt och jag hade på mig det här.
 
Vi spenderade en hel dag på Zenia Beach, utan jeans och tröja, inklusive vatten och minus sand i ögonen, den här gången.
 
Underbart att få plaska i vattnet. (Har jag hört).
 
Stampes nya bästa kompis "Bärgaren" var självklart med.
 
En underbar varm kväll!
 
Pizza igen och...
 
...glass i stora lass.
 
Jag har äntligen hittat någon som äter glass på samma sätt som mig.
 
Vi blev hem bjudna på god middag till min pappas syster som också ofta bor här nere i Spanien. Så roligt att få leka med morfar så mycket!!
 
Mera bad i poolen!
 
När M spelade golf gick jag och Stampe till strandpromenaden i Punta Prima.
 
Och åt lunch på mysiga Nautilus. Första gången någonsin jag har vågat mig iväg själv med Stampe och äta någonstans. Det gick bra även om det var lite meckigt att släpa med honom in på toa varje gång jag behövde. Men efter att ha vågat flyga själv med honom så kändes det ändå inte så svårt och det blev en superhärlig utflykt!
 
Skål!
 
Nä men, skål igen!
 
Vi hittade en helt fantastisk restaurang som heter Fig & Olive. Rekommenderas varmt om ni är i Torrevieja med omnejd. Man tror inte att det är en restaurang innan man kommer in för den ligger gömd i ett väldigt oansenligt hus men där hade vi bästa middagen på hela veckan.
 
Shopping på Zenia Boulevard och Date Night. Alltid trevligt att ha gångavstånd till Spaniens största shoppingcentrum. Och alltid lika otrevligt för plånboken. Den kallsvettas varje gång jag börjar närma mig ingången.
 
Glass i solen måste man så klart ha!
 
Vilken fantastisk vecka det blev! ♥
 
Fortsättning följer och massor av shopping och outfitbilder är på väg!
Citycatkisses!
• Kategori: ResaTaggar: Modeblogg, Resa, Restaurang, Tips, Torrevieja; • Kommentarer (0)

Kommentera här: