Elle Galans 10 Bäst Klädda!

Hello Citycatbabes!
Efter önskemål kommer här mina favoriter bland Elle-galans alla fantastiska outfits. I år var det verkligen många som bjöd till och vågade bjuda på glitter och glamour, precis som det ska vara på en riktig gala! Det var faktiskt riktigt svårt att välja men här kommer de 10 bäst klädda:
 
Carolina Gynning!
Carolina överraskade med något helt påklätt. Inte en slits, inte en urringning, inte ens en liten exponerad ankel a la 1800-talet. Som en vintervit isdrottning gjorde hon entré på Elle-galan klädd i Fadi El Khoury med väska från Bottega Veneta. En sån här klänning må inte vara superhet för den som vill se mer av Carolinas figur men det är den för mig som får pirr i magen av alla vackra broderier, lager av tyll och fantastiska blomapplikationer. Klänningen passar dessutom Carolinas bohemromantiska, konstnärspersonlighet perfekt. Det kan inte ha varit helt lätt att röra sig på galan i den här klänningen. Jag uppskattar alltid någon som är villig att lida lite extra för att visa upp sömnadskonst, he,he! ;) Bravo Carolina! 
 
 
Nikki Amini!
Jag hör till de som tycker att Nikki var ett härligt tillskott till Idol och likaså på den svenska modescenen. Äntligen någon som vågar vara både glamourös och superkvinnlig på samma gång utan att göra avkall på trendsäkerheten. Kjoldelen på den här vackra klänningen från Ida Sjöstedt är helt underbar. Extra plus för de mjuka lockarna. (Men hade nog valt en annan nättare väska, fast jag förstår verkligen. Själv hade jag säkert släpat med mig hela min Neverfull med hundratals grejer bara för "säkerhets skull" :)
 
 
Hanna Stefansson!
Hanna bjuder verkligen på show, vilket jag så klart ääälskar! :) En maffig spetsklänning från Ida Lanto vars tunga intryck lättas upp av den genombrutna spetsen upptill och på ärmarna. Och så gör hon precis som jag brukar göra, lyfter det svarta med rött. En perfekt röda festväska som matchas med örhängen, nagellack och läppstift i samma färg! Fantastiskt fint!
 
 
Marie Serneholt!
Så vackert att man nästan får lite ont i ögonen. Den underbara tonen på den här mintfärgade klänningen från Ida Lanto är så läskande att man blir sugen på isglass. Otroligt fint med kombinationen av spets och siden. Och så gnistrande stenar på det. Wow, hela looken är helt enkelt... magnifik! Lägg också märke till de vita skorna som blir vårens stora trend. Japp, hon har alltid koll den där Marie. Och hon är alltid, otroligt, näst intill overkligt vacker, så när hon dessutom bär en sån vacker klänning, ja då blir det full pott!
 
 
Martina Bonnier!
Martina Bonnier vet vad "gala klädsel" betyder. (Hade ju varit märkligt annars iofs, det är ju trots allt bara att googla). Men vad jag menar är att hon hyllar traditionen och med den äran dessutom. Volanger är vårens största trend så den här klänningen från Ida Lanto är både trendsäker och otroligt vacker. Precis som Martina her self.
 
 
Tilde de Paula!
 Jag är ju ett stort fan av rött och den här kvinnan klär verkligen i rött. Wow, vilken "bomb shell". Den enkla men perfekt skräddade klänningen från Ida Lanto smiter åt på alla rätta ställen och i med att den är så klädd blir den väldigt elegant. Det lite tyngre tyget är också perfekt för den här årstiden. Chokerhalsbandet i samma färg är supertrendigt just nu och tar looken från fin till fashion! 
 
 
Frida Zetterström.
Göteborgs mode-stolthet Frida fullkomligt äger röda mattan i den vackra vintervita spetsdrömmen från Zetterberg Couture. De små svarta detaljerna i skärpet och väskans färg matchas perfekt med den sotiga, svarta ögonmakeupen. Det maffiga halsbandet förvandlar looken från gala till modegala med stort M! Pluspoäng för den moderna Brigitte Bardot-frisyren som låter halsbandet få allt fokus utan att för den saken bli tråkig. En riktig fullträff!
 
 
Elin & Ida Lanto.
Elin och Ida bjuder på en härlig färgmatchning, utan tvekan av egen design. Två helt olika klänningar, lika vackra på var sitt sätt, som ändå matchar varandra perfekt. Precis som systrarna själva. Om jag får vara petig (och det får jag ju för det är min blogg, he,he, så skulle jag ta bort det bruna skärpet på den blommiga klänningen som känns alltför "vardagligt" i kontrast till den närmast couture-liknande klänningen! Spana in 3D-rosorna. Oh la la!
 
 
Cissi Forss!
Cissi lyste upp hela galan med den här solgula skapelsen. Underbar och trendrätt med sina volanger och den sitter perfekt på tjusiga Cissi. Klänningen får mig att tänka på Sicilien, solmogna citroner, Dolce & Gabbana och Medelhavet. Och det mina vänner, kan ju aldrig bli fel! ;)
 
 
Det är inte för än nu efteråt jag inser att i princip alla besökare på Elle-galan bar en specialdesignad klänningar av Ida Lanto, ha, ha. What? Jag valde ut de bäst klädda och har sen suttit och försökt googla fram klänningarnas märke. Jag blev mer och mer förvånad. Men, egentligen, vad gör det, de är ju alla SÅ vackra och fantastiska på sitt sätt. Vilket otroligt arbete Ida Lanto har lagt ner. Boss Girl!
 
Vem var er favorit?
 
 
Bilder: Elle.se
• Kategori: KändismodeTaggar: Bäst Klädda, Elle galan, Göteborg, Modeblogg; • Kommentarer (1)

Kommentarer:

1 Maria at Inredningsvis:

Jag brukar gilla Gynning men den klänningen vetefan haha :) jag tycker Cissi var sjukt snygg i gult och annorlunda på ett bra sätt.

Allt bra med dig? (förutom det vanliga)

Kram

Kommentera här: