Rome in Spring Part 4!


På onsdagen var det sol och underbart väder igen, så vi började morgonen med frukost i solen på en mysig uteservering. Sen tog vi metron till...


...fantastiska Colosseum som byggdes på order av kejsar Vespasianus år 72 e.Kr.


Det var galet mycket folk och vi stod nog i kö minst en timma för att komma fram till entren. Det chica halsbandet är en audiogudie som man kan hyra, den går man runt med och lyssnar i som en telefon så berättar en gudie om allt som har med Colosseum att göra, turistigt men väldigt intressant! :)


Det är en otroligt mäktig byggnad och...


...under dess glansdagar fanns här plats för 55.000 åskådare!


Här var jag väldigt trött i benen och hela kroppen, det är så mycket att se på!


Utanför Colosseum höll världens sötaste brudpar på att ta sin bröllopsbilder, snacka om cool bakgrund!

Efter en vilopaus gick vi in på Forum Romanum som är en stor plats mitt i Rom med massor av arkeologiska utgrävningar och spännande ruiner. Den här platsen var det kommersiella och politiska livets centrum under antiken i Rom.

Det var overkligt och helt fantastiskt att se, ska ni till Rom och är intresserade av historia så är det en plats jag verkligen kan rekommendera er att besöka!

Här blev det riktigt varmt och härligt! På mig hade jag den nya klänningen från HM Garden Collection och mina nya vita kofta från LaRedoute. Halsbandet är från Dior och skinnväskan köpte jag i Grekland förra sommaren, solglasögonen kommer från HM.

Innan vi åkte så såg vi om tv-serien Rome och vi såg även CBS stora dokumentärserie i fem avsnitt om Roms historia, vi hade också en grymt bra gudiebok, vilket nästan är ett måste när man går runt i Forum så att man kan läsa om alla saker som man går förbi!

När vi kom hem kopplade vi av med bad i hotellets SPA. Sen var det dags att gå ut att äta och nu var det äntligen tillräckligt varmt att ha klänning på kvällen, yey! Så nu kunde jag använda den fina sammetsklänningen från Zara som jag fick i julklapp av mamma. Halsbandet och armbandet är presenter från min sambo och skorna kommer från Zara.

Först blev det några drinkar i den coola hotellbaren och sen...


...middag på ännu en fantastisk liten pärla till restaurant som hotellet rekommenderade oss. När ägaren förstod att jag var allergisk mot vin och vindruvor och kolsyra och typ i allt drickbart, utom whisky och vodka, så tyckte han så synd om mig att han ställde fram en hel flaska singlemalt whisky och sa att jag fick ta hur mycket jag ville, ha,ha, också en sån grej som aldrig skulle hända i Sverige!

Den här kvällen körde jag med lösögonfransar från Make Up Store i modellen Lola, ett snabbt sätt att göra sig fin om man inte orkar stå och sminka sig i evighet! Middagen var igen en fantastisk upplevlese, vilken mat och vilken service! Jag älskar italiensk mat!


Om ni har missat del 1, 2 eller 3, kan ni klick på länkarna här nedan!

Part 1, Part 2, Part 3.

Missa inte Rome in Spring Part 5, kommer snart på en citycatblogg nära dig! ;)

Kommentarer:

1 Rebecka:

Underbara bilder!Jag vill med till Rom när jag ser bilderna hihi.Vad fin du var på hela resan!Finns den där vita koftan på La redoute kvar?Har du någon länk i såfall.Letar efter en sån,MQ hade en men jag tyckte det var för tungt fall fram.Kram

2 Ellie:

Va kul att du blir sugen på att åka till Rom, det är verkligen en fantastisk stad, hoppas du får möjlighet till det snart!! Tusen tack, roligt att du tyckte det, det fick bli praktiskt på dagen men lite finare på kvällen. Visst finns koftan kvar, den kostar 299 kr, men du kan säkert hitta rabattkod hos Käthes blogg eller på nätet, den är väldigt tunn men har ett fint fall, jag gillar den jättemycket, en bra sommarkofta! Här kommer länken:



http://www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=49421&productId=265654&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=



Hoppas allt är bra med dig, tack för alla fina kommenterar under andra inlägg också, det är alltid så roligt att läsa vad du tycker! Kramar Ellie

Kommentera här: