Måndagsmotivation!

Hello Citycatbabes!
Hoppas att ni har haft en fin helg! Ny Vecka -Nya Möjligheter! Dags att ta tag i träningen igen, både den fysiska och den mentala. :) Nu räknar vi ner till en grym vecka, here we go...
 
10...
 
9...
 
 
8...
 
7... (Upward dog). :D
 
6...
 
5...
 
4...
 
3...
 
2...
 
1...
 
0!
 
Förra veckan tränade jag två gånger (hemma) lite försiktigt och gick promenad nästan varje dag. Det känns bra att vara igång lite igen även om det är skrattretande lite jämfört med innan. Jag träffade också en Ayurveda-expert som folk köar till i månader för att få en tid hos. Jag har prövat så otroligt mycket, verkligen ALLT när det kommer till alternativmedicin. Jag har bland annat fått hundratals nålar instuckna över allt (akupunktur), jag har fått mina fötter masserade i ett halvår (akupressur), jag har ätit bipollen och druckit marshmallowrot-te. Tagit mikrodoser av sjukdomar (homeopati), jag har ältat min barndom (psykoanalys), uteslutit i princip allt ätbart (dieter) jag har hummat och ummat (qi gong och kundalini) och haft okända människors händer på mig (healing). You name it, I've done it! Det konstigast jag har gjort var en typ av healing där jag skulle ligga på en brits medan en mystisk figur i svart gick runt och skrapade i golvet med fötterna, ringde i klockor, väste och spottade (jo for real). Detta gjorde jag i 10 veckor. Och det var dyrt. Och sjukt obehagligt, ha, ha. Men jag blev frisk. Näää, det blev jag INTE alls faktiskt. Ha, ha, undrar om inte stressen av att ligga där, blunda och försöka slappna av medan någon man misstänker är galen gör konstiga läten, faktiskt gjorde mig sämre. Numera tackar jag sällan ja till alternativmedicin. Det som har hjälpt lite är ashtangayoga, meditation och energihealing. Allt detta har jag gjort på rekommendation av min yogalärare så när hon föreslog att jag skulle pröva ayurveda på nytt var jag väldigt tveksam men gick ändå med på det tillslut. Efter faktiskt närmare ett års övertalning. (Förra gången jag prövade ayurveda fick jag rådet att dricka grädde varje dag för att mata min inre "eld" (Pitta). Jag gick upp några kilo eller 7 men blev inte mycket friskare). :P Det här mötet blev dock helt annorlunda. Det var fantastiskt! :) Jag får berätta mer i nästa Måndagsmotivation! Nu återstår det bara att önska er en fantastisk och hälsosam vecka. Namaste!
Citycatkisses!

Kommentera här: