Cote D'Azur Day 10 & 11!

Nu när jag inte mår så bra och det är kallt och stormigt ute är det mysigt att drömma sig tillbaka till sommaren som spenderades på franska rivieran, när det var varmt och underbart och jag mådde ganska okej. Jag har ju fortfarande inte skrivit klart i resedagboken så här kommer nästa inlägg om dag 10 och 11! :)

Dag 10 spenderades vid det glittrande havet på piren. Åh sol och värme, gud vad jag läntar tillbaka! På kvällen hade vi trädgårdfest med dem andra gästerna i huset.

Dag 11 började likdanat!


Sallad med äpple och grillad chevre.


Underbara långluncher i skuggan!


Sol och bad ända till solnedgången!


På kvällen åt vi sen middag med på terassen med syrsorna som enda musik och luften tung av dofterna från blommor, apelsinträd och salt hav. Det var en riktigt varm och skön kväll.


Jag använde mitt nya ormarmband för första gången! :) Tydligen helt sjukt glad över det!



Jag hade min nya kornblå chiffongklänning från LaRedoute, glittrande sandaler från Zara
och min väska från Marc by Marc Jacobs eller Mackan som min sambo kallar det.


Vi bestämde oss för att gå en promenad in till Antibes stad!


På vägen.


Inne i Antibes hittade vi en supermysig butik där dem sålde allt med oliver. Vi shoppade olivolja med tryffel och salladsbestick gjorda av olivträ.

Sen satte vi oss på en mysig bar.


Min sambo tyckte det var jättekul att ta kort på mig och ölen som visade hur stor ölen var jämfört med mig.


På vägen hem tog vi alla möjliga skumma kort, här fick jag byta skor för att jag fick sånt skoskav av sandalerna. :)

Och här försökte jag bryta mig in i museet. Men det gick tyvärr inte. :) Jag minns att vi skrattade hela vägen hem och att det bara var en sån där underbart mysig kväll!

Har ni missat dem tidigare resdagboksinläggen finns dem här:

Day 1 & 2
Day 3
Day 4
Day 5 & 6
Day 7 & 8
Day 9 Cannes.

Kommentera här: